tisdag 5 oktober 2010

Morgon

SItter med datorn i knäet framför TV:n. Har sovit dåligt i natt och gör nu mitt bästa för att återhämta mig med en kopp kaffe. Igår fick jag ett telefonsamtal som innebär att jag kan byta jobb om jag vill. ...vilket jag vill. Men nu kommer den tuffa uppgiften att meddela mina nuvarande kollegor att jag tänker lämna skeppet. Ett redan ganska tunnt bemannat skepp bör tilläggas. Känner dock att jag är skyldig mig själv att göra detta. Annars kommer jag bara att bli olycklig framöver. För faktum är att jag trivs riktigt dåligt på min arbetsplats. Kollegorna jag har runt omkring mig är fantastiska, men jobbet i sig är alldeles för lugnt. Nu har jag chansen att byta till något som innebär lite fart och fläkt på nytt. Känns lovande.

Lägenheten börjar sakta ta form. Idag kommer golvgubbar och oljar upp golven på nedanvåningen. Det behövs eftersom vi plockat ner en vägg där nere, men även för att de förra ägarna till lägenheten verkar ha slarvat lite med underhållet av golven. Hursomhelst är golven det sista som behöver fixas med (pepparpeppar) innan vi kan komma riktigt i ordning. Ska bli så sköööönt.

Inga kommentarer: