lördag 16 oktober 2010

Lördag och inga planer

Sitter i soffan och njuter av det faktum att vi har absolut ingenting planerat idag. Väntar på min tur i duschen sedan ska vi bara ut och flanera och lära känna vår nya stad.

Jag var hos frisören igår och fick fixat håret. Shit, vad hon gojsade i hårprodukter. Känner mig som en punkare så här en dag efter. Håret står åt alla håll. Men det ska nog lite shamponering kunna råda bot på.

Igår kväll hade vi två av mina närmsta vänner på besök. God middag i gott sällskap är svårslaget. Menyn bestod av chèvretortillas, lammstek och bakade äpplen med mandelmassa. Inte helt kass. Skulle vilja gå en matlagningskurs i vår. Vore så himla roligt.

Annars kretsar tillvaron mest kring mitt kommande jobbyte. Det börjar dra ihop sig. Har dock ännu inte fått något besked om när jag får lämna mitt nuvarande jobb. Tråkigt.

Nu dusch. Sen promenad i solen.

Inga kommentarer: