måndag 25 oktober 2010

Livet som arbetslös eller "inbetween jobs"

...är inte inte helt dumt. Eller jag antar att det är som allra bäst när det är självvalt.

Dagens plan är en eventuell lunch med en gammal vän på stan, samt besök på Bauhaus och inköp av ny färg till sovrummet. Vi vill satsa på någon lite mörkare nyans, typ grå-lila för att öka mysfaktorn i rummet. Kan nog bli riktigt bra. Funderar på om jag även ska ge mig på att bygga lådor till hyllorna som finns under trappan upp till andra våningen. Hmmm - klarar jag det? Klart jag gör!

I helgen var vi en vända i Köpenhamn, där vi strosade på stan under dagen och åt middag hos vänner till K under kvällen. Vännerna bodde i ett fantastiskt gårdshus i stadsdelen Fredriksberg i Köpenhamn - så mysigt! Skulle absolut kunna tänka mig att bo i Köpenhamn någon dag, men i dagsläget är jag rätt nöjd över det "jag får får mina pengar" här på andra sidan sundet i Malmö.

Min iPhone har nu anlänt. Dock kan den inte användas förrän mitt gamla nummer har kopplats om till min nya operatör. Seeeegt. Men snart och då blir det fina bilder på bloggen!

Inga kommentarer: