lördag 7 augusti 2010

Omstart

Sitter och småmyser framför TV:n med laptopkudden i knäet. Andra koppen kaffe har precis druckits upp och augusti månads räkningar är betalda. Blondin-Bella är i rutan och talar om sin nya självhjälpsbok. Förundras av hennes otroliga energi. Blir nästan lite trött av att lyssna på intervjun - allt är så käckt och hyper att jag undrar vem tjejen egentligen är. Om hon finns på riktigt.

Igår hade jag och K en egen liten kräftskiva. Vi satt i köket och slukade 35 kräftor som beretts av K:s mamma i Småland. Otroligt goda. Den mesta av disken står kvar i köket och jag försöker att samla energi för att tackla det lilla berget. (Varför är det så tråkigt - trots att vi har diskmaskin?)

I eftermiddag ska vi spela en runda golf med min bror (om vädret tillåter). Är verkligen helt biten. Kul att äntligen ha funnit en hobby igen. Särskilt kul är det förstås att jag och K kan dela den.

Förberedelserna inför flytten har dessvärre gått lite i stå. Måste boka flyttfirma, flyttstäd och snickare eftersom vi avser riva en vägg i lägenheten i Malmö. Suck.

Började jobba igen i måndags och har således avklarat min första jobbvecka. Har funkat helt OK, men det kommer nog dröja innan jag har det rätta tempot och drivet. Vill dock mjukstarta lite för att inte chocka det egna systemet. Känns både kul och lite sorgligt att snart överge kontoret i Stockholm. Framförallt på grund av de trevliga kollegorna (har t ex min bästa kompis som kollega - lyx). Men jag har trots allt en känsla av att atmosfären på kontoret i Malmö kommer att bli till det bättre - och då syftar jag kanske framförallt på möjligheten till att växa rent professionellt. Vi får se.

Inga kommentarer: