fredag 23 juli 2010

Kort introduktion

Jag har de senaste tre åren varit bosatt i Stockholm, där jag arbetar som konsult. De två sista åren har jag varit tillsammans med K som under hela vårt förhållande varit bosatt i Växjö. För c:a ett år sedan köpte vi en gemensam lägenhet i Stockholm, i vilken jag bor heltid och i vilken K tillbringar sina helger. Lägenheten är nu såld och en ny är införskaffad i Malmö. Flytten blir av i mitten av september och just nu förbereder vi för fullt. Jag har fixat ett nytt jobb och K fortsätter med att driva familjeföretaget i Småland. Numera kommer vi dock att vara sambos på heltid.

Jag är skåning från början, så till viss del känns det som att jag flyttar hem. Malmö som stad är dock i princip helt okänd för mig och jag skulle därför ljuga om jag påstod att det inte känns lite småläskigt. Jag vet dock att jag älskar Skåne, Danmark och K - så jag har svårt att tro att upplägget kommer att bli något annat än helt amazing.

Here we go.

Inga kommentarer: